×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 694.

Aktualności i zapowiedzi

Zakończyliśmy nabór na kwietniowe szkolenie z RODO
Spotkanie dotyczące podnoszenia kompetencji i kwalifikacji 28.03.2018 r.

Gorzow

 

Zapraszamy na spotkanie informacyjne dla osób fizycznych dotyczące podnoszenia kompetencji i kwalifikacji – Gorzów Wielkopolski, 28.03.2018 r.

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Gorzowie Wielkopolskim, działający w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego, zaprasza na spotkanie informacyjne dotyczące możliwości pozyskania wsparcia na podniesienie kompetencji i kwalifikacji przez osoby dorosłe, które odbędzie się 28 marca 2018 r. w godzinach 10:00 – 13:00 w Gorzowie Wielkopolskim

O spotkaniu

Podczas spotkania przekazane zostaną informacje dotyczące możliwości skorzystania m.in. z kursów i szkoleń językowych, komputerowych, zawodowych, współfinansowanych ze środków unijnych. Omówione zostaną warunki przyznania wsparcia, wskazane zostaną dokumenty, strony internetowe oraz podmioty oferujące unijne środki. Spotkanie kierowane jest do osób fizycznych chcących podnieść lub pozyskać nowe kompetencje lub kwalifikacje.

Spotkanie odbędzie się 28 marca 2018 r. w godzinach 10:00 – 13:00 w Gorzowie Wielkopolskim w siedzibie Lokalnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich, ul. Władysława Sikorskiego 107 (sala konferencyjna nr 216, poziom 2).

 

Osoby zainteresowane wzięciem udziału w spotkaniu prosimy o wypełnienie formularza dostępnego pod linkiem zamieszczonym na końcu informacji. Na zgłoszenia czekamy do 27 marca 2018 r. W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny z Lokalnym Punktem Informacyjnym Funduszy Europejskich w Gorzowie Wlkp. pod numerami telefonów: 95 7390-380; -377; -386; -378.

Zgłoszeń można dokonywać poprzez wypełnienie formularza dostępnego pod następującym linkiem:

http://rpo.lubuskie.pl/wez-udzial-w-szkoleniach-i-konferencjach/szkolenie-formularz?termId=254579

O udziale w spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń. Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Serdecznie zapraszamy!

SP_READ_MORE

Spotkanie informacyjne dla osób fizycznych dotyczące podnoszenia kompetencji i k

 

Plakat A4 spotkanie informacyjne 27.03

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spotkanie informacyjne dla osób fizycznych dotyczące podnoszenia kompetencji i kwalifikacji – Zielona Góra, 27.03.2018 r.

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Zielonej Górze, działający w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego, zaprasza na spotkanie informacyjne dotyczące możliwości pozyskania wsparcia na podniesienie kompetencji i kwalifikacji przez osoby dorosłe, które odbędzie się 27 marca 2018 r. w godzinach 10:00 – 13:00 w Zielonej Górze.

O spotkaniu

Podczas spotkania przekazane zostaną informacje dotyczące możliwości skorzystania m.in. z kursów i szkoleń językowych, komputerowych, zawodowych, współfinansowanych ze środków unijnych. Omówione zostaną warunki przyznania wsparcia, wskazane zostaną dokumenty, strony internetowe oraz podmioty oferujące unijne środki. Spotkanie kierowane jest do osób fizycznych chcących podnieść lub pozyskać nowe kompetencje lub kwalifikacje.

Spotkanie odbędzie się 27 marca 2018 r. w godzinach 10:00 – 13:00 w Zielonej Górze w siedzibie Głównego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich, ul. Bolesława Chrobrego 1-3-5 (sala konferencyjna nr 0.35, poziom 0).

Więcej informacji

Osoby zainteresowane wzięciem udziału w spotkaniu prosimy o wypełnienie formularza dostępnego pod linkiem zamieszczonym na końcu informacji. Na zgłoszenia czekamy do 26 marca 2018 r. W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny z Głównym Punktem Informacyjnym Funduszy Europejskich w Zielonej Górze pod numerami telefonów: 68 4565 -535; -499; -488; -480; -454.

Zgłoszeń można dokonywać poprzez wypełnienie formularza dostępnego pod następującym linkiem: http://rpo.lubuskie.pl/-/spotkanie-informacyjne-dla-osob-fizycznych-na-zalozenie-dzialalnosci-gospodarczej-w-zielonej-gor-1

O udziale w spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń. Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Zapraszamy serdecznie w imieniu organizatorów!

 

SP_READ_MORE

Trwa rekrutacja na misję gospodarczą do Hanoweru

HannoverMesseJPG

Trwa rekrutacja na misję gospodarczą do Hanoweru połączoną z udziałem w Hannover Messe 2018 (Niemcy) w dniach 22-28 kwietnia 2018 r.
 

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w ramach projektu współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020 

przedłuża rekrutację uczestników misji gospodarczej do Hanoweru (Niemcy) w dniach 22-28 kwietnia 2018 r.

 

Misja organizowana jest w ramach projektu ”Promocja gospodarcza województwa lubuskiego poprzez organizację i udział w zagranicznych targach i misjach gospodarczych”

 

Termin rekrutacji: do 22 grudnia2017 r. 

 

Serdecznie zapraszamy firmy z województwa lubuskiego, zainteresowane rozwojem handlu zagranicznego z Niemcami do udziału w misji gospodarczej do Hanoweru (Niemcy) w dniach 22-28 kwietnia 2018 r.

Misji towarzyszy uczestnictwo w Międzynarodowych Targach Innowacyjnych Technologii Przemysłowych Hannover Messe, które zalicza się do najważniejszych wydarzeń branży przemysłowej na świecie.

W ostatnich edycjach targi odwiedziło ok. 200 tys. zwiedzających, a oferty przedstawiło ponad 5,2 tys. wystawców z 70 krajów. Województwo Lubuskie prezentować będzie swoją ofertę na stoisku narodowym.

 

W czasie targów Polska chce pokazać różnorodność technologiczną polskiego przemysłu, ze szczególnym naciskiem na sektory: IT, automatyki przemysłowej, elektromobilności i energii.

Projekt programu misji przewiduje uczestnictwo w targach, giełdach kooperacyjnych B2B oraz towarzyszących seminariach i konferencjach czy też spotkaniach biznesowych.

 

Rekrutacja ma charakter otwarty i kierowana jest do przedsiębiorców branż: automatyki przemysłowej (robotyka), informatyki (IT), energetyki, technologii ekologicznych, technologii i usług przemysłowych, badawczo-rozwojowej, z kategorii MŚP oraz „młodych firm” (start-upów)posiadających siedzibę w Województwie Lubuskim. Firmy zakwalifikowane do udziału w misji gospodarczej pokrywają 15% kosztów organizacji wyjazdu w przeliczeniu na jednego uczestnika, szacowany koszt to ok. 1 500 zł.

 

Przedsiębiorcy dokonują zgłoszenia udziału poprzez wypełnienie i przesłanie drogą elektroniczną na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. skanu Formularza Zgłoszeniowego (zał. nr 1 z http://lubuskie.pl/misje-zagraniczne/ .)

wraz z załącznikami. Wersję papierową należy przesłać po potwierdzeniu udziału w misji.

 

Szczegółowe informacje dotyczące zasad rekrutacji zawarte są w załączonym REGULAMINIE REKRUTACJI

http://lubuskie.pl/misje-zagraniczne/ .

 

Jednocześnie informujemy, że w przypadku nie wyłonienia wykonawcy technicznego (w ramach ogłoszonego przetargu) misja w tym terminie nie dojdzie do skutku.

 

W przypadku pytań prosimy o kontakt poprzez e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 68 45 65 487, 68 45 65 462.

SP_READ_MORE

900 mln PLN na inwestycje w B+R

900 mln PLN na inwestycje w B+R     

 

    

analytics 2156083 640Już od 8 maja uruchomiona została możliwość złożenia wniosku na utworzenie/rozbudowę infrastruktury służącej prowadzeniu prac badawczo-rozwojowych w obszarze nowych produktów/usług/procesów/technologii.       

Ministerstwo Rozwoju, po raz kolejny uruchamia możliwość sfinansowania zaplanowanych przez przedsiębiorców inwestycji.         

O środki w ramach budżetu 900 mln PLN mogą ubiegać się wszyscy przedsiębiorcy – również duże firmy.         

Warto zaznaczyć, iż stworzona infrastruktura nie jest rozumiana jako dział badawczy w rozumieniu ustawy, w związku z czym jej głównym kierunkiem wykorzystania jest wspieranie innowacyjnego rozwoju firmy, poprzez możliwość kreowania innowacji, jak również prowadzenie analiz, testów, walidacji i innych działań we celu przygotowania rynkowego nowych rozwiązań.         

Wsparcie jest kierowane do przedsiębiorstw z wszystkich branż, przy czym preferowane są projekty zaliczane do następujących sektorów:           

  • Produkcja środków transportu            
  • Elektronika profesjonalna      
  • Technologie teleinformatyczne           
  • Lotnictwo i kosmonautyka     
  • Innowacyjna medycyna, w tym leki, wyroby medyczne, usługi medyczne     
  • Systemy wydobywcze             
  • Odzysk materiałowy surowców          
  • Ekobudownictwo       
  • Żywność wysokiej jakości.     

Wspierane będą projekty o minimalnej wartości kosztów kwalifikowanych 2 mln PLN.               

Wysokość dofinansowania uzależniona jest od miejsca lokalizacji projektu i wielkości przedsiębiorstwa i mieści się w przedziale od 10% do 70% kosztów kwalifikowanych.   

Koszty kwalifikowane obejmują m.in.: Nabycie nieruchomości; Nabycie robót i materiałów budowlanych; Nabycie środków trwałych, w tym, maszyn, urządzeń, aparatury badawczej itp.;Nabycie WNiP. W ramach projektu możliwe jest również częściowe uzyskanie dofinansowania w ramach pomocy de minimis oraz pomocy na B+R w zakresie zaplanowanej do realizacji agendy badawczej      

Nie zwlekaj i rozpocznij aplikowanie już dziś!   

Jeśli poszukujecie Państwo wsparcia również w innych obszarach – inwestycje, środowisko, badania i rozwój, zapraszamy do kontaktu celem przeprowadzenia analizy mapy dotacyjnej dla Państwa firmy.         

KONTAKT           

Magdalena Mróz

Action Line Manager R&D, EFA Polska

T: 663 883 391

E: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

SP_READ_MORE

Centrum Informacji o Ochronie Własności Intelektualnej

Projekt bez tytułu 4

Informujemy, że Urząd Patentowy RP uruchomił Centrum Informacji o Ochronie Własności Przemysłowej, gdzie możecie Państwo uzyskać informacje zarówno na temat zgłoszeń jak i prowadzonego już postępowania przed Urzędem Patentowym.
Szczegóły na stronie http://uprp.pl/centrum-informacji-o-ochronie-wlasnosci-przemyslowej/Lead02,57,10917,7,index,pl,text/

 

SP_READ_MORE

Szkolenia

22 i 23 marca 2018 r. - "Rodo dla przedsiębiorców"

rodoplakatmały

 

Serdecznie zapraszamy na

„RODO dla przedsiębiorców”

22-23.03.2018

godz.: 8:00 – 16:00

Zielona Góra, ul. Nowy Kisielin – Syrkiewicza 6

link do formularza zgłoszeniowa

RODO praktyczne aspekty europejskiego rozporządzenia 
o ochronie danych osobowych dla przedsiębiorców

Program szkolenia

 een szkolenia nowy

RODO praktyczne aspekty europejskiego rozporządzenia 
o ochronie danych osobowych dla przedsiębiorców

Dzień 1

 8:00 – 8:30

Rejestracja uczestników

 

8:30 – 10:00

Część I – NOWOŚCI ZWIĄZANE Z RODO

·         Organ nadzorczy (GIODO/PUODO): nowa rola, status, zadania 
i uprawienia;

·         Potrzeba i korzyści płynące z budowania wizerunku firmy dbającej o ochronę danych osobowych w relacji klient, pracownik;

·         Obowiązku informacyjne dla osób fizycznych, których dane osobowe przetwarzamy;

·         Przetwarzanie danych osobowych: ogólne zasady przetwarzania danych osobowych, przetwarzanie danych osobowych szczególnych kategorii, warunki i zasady uzyskiwania, przechowywania zgody osoby fizycznej, w tym w zakresie przetwarzanie danych osobowych dzieci.

10:00 – 10:15

Przerwa

 

10:15 – 11:45

Część II - PRAWA I OBOWIĄZKI

·         Prawa przysługujące osobom fizycznym, których dane osobowe przetwarzamy: prawo do bycia zapomnianym, prawo do przenoszenia danych do innych podmiotów, prawo do niepodlegania profilowaniu, zasada przejrzystości i inne wymogi informacyjne dla naszych klientów/kontrahentów;

·         Obowiązki administratorów  danych: obowiązek rejestrowania czynności przetwarzania danych osobowych, obowiązek zgłaszania naruszeń ochrony danych osobowych, wdrożenie mechanizmów „privacy by design” i „privacy by default”.

11:45 – 12:00

Przerwa

 

12:00 – 13:30

Część III - ANALIZA RYZYKA ZGODNIE Z WYMOGAMI RODO

·         Wprowadzenie do szacowania ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych.

·         Ocena wyników szacowania.

13:30 – 14:00

Lunch

14:00 – 15:30

Część IV - STATUS INSPEKTORA OCHRONY DANYCH ORAZ PROCESORA I PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EOG

KONSEKWENCJE PRAWNE NIESTOSOWANIA ROZPORZĄDZENIA RODO

·         Inspektor ochrony danych: zadania inspektora ochrony danych, sytuacje, w których jego wyznaczenie jest obligatoryjne, a kiedy fakultatywne

·         Podmiot przetwarzający (procesor): zakres i treść umowy z procesorem, obowiązki procesora (obowiązki w zakresie treści umów z procesorem, tj. umów powierzenia przetwarzania danych;

·         Sankcje za nieprzestrzeganie przepisów rozporządzenia: administracyjne kary pieniężne – warunki ich nakładania i wysokość, odszkodowanie za poniesioną szkodę,

·         Przekazywanie danych do państw trzecich: zasady przekazywania danych.

·         Kodeksy postępowania i certyfikacja – omówienie przesłanek i wprowadzenia ich do obrotu prawnego.

15:30 – 16:00

Dyskusja

 

een szkolenia nowy

RODO praktyczne aspekty europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w stosunkach pracy

– pracownicy, zleceniobiorcy

Dzień 2

 

 8:00 – 8:30

Rejestracja uczestników

 

8:30 – 10:00

Część I – NOWOŚCI ZWIĄZANE Z RODO

·         Potrzeba i korzyści płynące z budowania wizerunku firmy dbającej o ochronę danych osobowych w relacji klient, pracownik;

·         Obowiązku informacyjne dla pracowników/zleceniobiorców, których dane osobowe przetwarzamy;

·         Przetwarzanie danych osobowych: ogólne zasady przetwarzania danych osobowych, przetwarzanie danych osobowych szczególnych kategorii, warunki i zasady uzyskiwania, przechowywania zgody osoby fizycznej, w tym w zakresie przetwarzanie danych osobowych dzieci.

10:00 – 10:15

Przerwa

 

10:15 – 11:45

Część II - PRAWA I OBOWIĄZKI

·              Prawa przysługujące pracownikom/zleceniobiorcom,  których dane osobowe przetwarzamy: prawo do bycia zapomnianym, prawo do przenoszenia danych do innych podmiotów, prawo do niepodlegania profilowaniu, zasada przejrzystości 
i inne wymogi informacyjne dla naszych pracowników/zleceniobiorców;

·              Obowiązki w zakresie danych pracowników, współpracowników – wymogi Kodeksu pracy w związku ze zmianami w RODO, wymagane dokumenty 
i szkolenia dla pracowników;

·              Obowiązki administratorów  danych: obowiązek rejestrowania czynności przetwarzania danych osobowych, obowiązek zgłaszania naruszeń ochrony danych osobowych, wdrożenie mechanizmów „privacy by design” i „privacy by default”;

·               Aspekty ochrony wizerunku pracownika, zleceniobiorcy (prezentowanie wizerunków w Internecie, folderach reklamowych etc.).

·         Omówienie i analiza projektowanych zmian Kodeksu pracy w związku z koniecznością wdrożenia w Polsce do 25 maja 2018 r. rozporządzenia tzw. RODO.

11:45 – 12:00

Przerwa

 

12:00 – 13:30

Część III – WYMOGI DOT. PRACOWNIKÓW, ZLECENIOBIORCÓW

1.    Dostosowanie zakładu pracy do zasad wymaganych RODO w zakresie danych pracowników, zleceniobiorców:

·                    zasada legalności,

·                    zasada ograniczonego celu,

·          zasada minimalizacji danych,

·          zasada prawidłowości,

·          zasada ograniczenia przechowywania,

·          zasada bezpieczeństwa danych.

2.    Wymogi dot. przetwarzania danych w procesie rekrutacji pracowników – przechowywanie danych, klauzule w dokumentach CV, profilowanie danych;

3.    Przygotowanie zakładu pracy w zakresie ochrony danych osobowych: wyposażenie zakładu pracy, wprowadzenie zasad dla pracowników celem ochrony danych osobowych; zasady monitoringu wizyjnego w zakładzie pracy w relacjach pracowniczych, klientów; ewidencjonowanie czasu pracy za pomocą monitorowania stanowiska pracy;

4.    Zgody na przetwarzanie danych osobowych pracowników, zleceniobiorców, w szczególności w aspekcie przygotowania stosownych dokumentów, oświadczeń pracowników;

13:30 – 14:00

Lunch

14:00 – 15:30

Część III – WYMOGI DOT. PRACOWNIKÓW, ZLECENIOBIORCÓW – c.d.

5.    Obowiązki informacyjne pracodawcy względem pracowników, zleceniobiorców w aspekcie rekrutacji, zatrudnienia i po zatrudnieniu;

6.    Zabezpieczenie danych osobowych pracowników i prawo dostępu do własnych danych osobowy;

7.    Dane wrażliwe  pracowników, zleceniobiorców, w tym przynależności do związku zawodowego; badania lekarskie, w tym psychologiczne, szkolenia BHP, w tym zasady przetwarzania danych biometrycznych;

8.    Transgraniczne przetwarzanie danych osobowych pracowników (szkolenia, podróże służbowe).

9.    Przetwarzanie danych pracowniczych przez „podmiot przetwarzający” (procesora) – zasady i obowiązki.

15:30 – 16:00

PYTANIA I OMÓWIENIE PRZYKŁADÓW DOT. OCHRONY DANYCH PRACOWNIKÓW

 

 

6a.jpggiercarz_logo.jpg

Prelegent:

Anna Giercarz - Radca prawny prowadząca kancelarię prawną we Wrocławiu i Zielonej Górze, specjalizująca się w obsłudze przedsiębiorców.
Wieloletnie doświadczenie w zakresie ochrony danych osobowych zyskała dzięki obsłudze banków, towarzystw ubezpieczeniowych oraz branży e-commerce.
Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu ochrony danych dla firm i jednostek samorządowych.

Doradza również klientom międzynarodowym - w języku włoskim i francuskim.

Współpracuje w ramach swojej kancelarii z kancelariami niemieckimi, francuskimi i włoskimi.

 

link do formularza zgłoszeniowego

SP_READ_MORE

Nabór na szkolenie z RODO w terminie 12-13 kwietnia

Właśnie zamknęliśmy listę zgłoszeń

na szkolenie „RODO dla przedsiębiorców”

22-23.03.2018 r.

 

Otwieramy kolejny nabór na szkolenie z RODO,

które odbędzie się 12-13 kwietnia.

Trwaj zapisyna II edycję szkolenia

Właśnie w tym momencie zamknęliśmy listę zgłoszeń na szkolenie

 

„RODO dla przedsiębiorców” 22-23.03.2018 r.

 

Otwieramy kolejny nabór na szkolenie z RODO

 

w terminie 12-13 kwietnia.

 

Zapisz się już teraz! Napisz do nas mejla z informacją o zainteresowaniu II edycją szkolenia,

 a jak tylko ruszy rekrutacja wyślemy

formularz zgłoszeniowy bezpośrednio na Twój adres.

 

Wyślij mejla zgłoszeniowego do:

 

Jędrzeja - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

lub Małgosi - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Masz pytania? Jędrzej Danilewicz 504 070 274

SP_READ_MORE

08 luty 2018 r. - "Delegowanie pracowników"

Congrats on Your New Job 2

Serdecznie zapraszamy na szkolenie w ramach Enterprise Europe Network:

„Delegowanie pracowników w ramach transgranicznego świadczenia usług”

08.02.2018

godz.: 9:30 – 15.00

Zielona Góra, ul. Nowy Kisielin – Syrkiewicza 6

Prowadzący Łukasz Żak - Żak Legal Support Office

Program szkolenia

Zagadnienie prezentowane podczas szkolenia będą opierały się o praktyczne przykłady

 flaga

 9.30 – 10.00

Rejestracja uczestników

 

10.00 – 11.30

Polska ustawa o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług z 10 czerwca 2016 r. :

- definicja pracodawcy delegującego pracownika z terytorium RP    

  oraz pracownika delegowanego

- kryteria oceny możliwości pracodawcy do delegowania 

  (rzeczywiste miejsce prowadzenia znacznej działalności)

- kryteria oceny pracownika do uznania go za pracownika

  delegowanego

- nowe zadania i uprawnienia PIP wobec pracodawców

  delegujących pracowników

- odpowiedzialność solidarna wykonawcy i podwykonawcy wobec

   pracownika delegowanego

- obowiązki pracodawców z siedziba w UE oraz poza UE

  delegujących pracowników na terytorium Polski

11.30 -11:45

Przerwa

 

11:45 – 13.00

Pojęcie pracownika delegowanego i pracownika w podróży służbowej

- konsekwencje w zakresie ubezpieczenia społecznego i podatku

  dochodowego

- zasady naliczania składek na ubezpieczenie społeczne dla

  pracowników delegowanych oraz pracowników w podróży  

  służbowej

- koszty transportu i noclegu dla pracownika delegowanego

- zatrudnienie w ramach umowy o pracę oraz umowy zlecenia

Prawo właściwe dla umów o pracę a warunki pracy i płacy na mocy postanowień Dyrektywy 96/71/WE

 - warunki pracy

 - ustalanie wysokości wynagrodzenia dla pracowników

   delegowanych

 - układy zbiorowe

Opodatkowanie pracowników oddelegowanych oraz zysków przedsiębiorstwa w ujęciu postanowień umów o unikaniu podwójnego opodatkowania

- nieograniczony i ograniczony obowiązek podatkowy

- pojęcie 183 dni pobytu

- pojęcie zakładu

- metody unikania podwójnego opodatkowania

13.00 -13.30

Przerwa

 

13.30 – 14:30

Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego – Zaświadczenie A1- zasady i warunki uzyskania – zagadnienia podstawowe

- praca najemna

- praca w dwóch krajach

- prowadzenie działalności gospodarczej i praca najemna dwóch  

   krajach

Delegowanie pracowników z krajów trzecich przez polskie przedsiębiorstwa realizujące usługi w krajach UE oraz EOG

- aspekty proceduralne

- problematyka zabezpieczenia społecznego

Proponowane zmiany dyrektywy 96/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 grudnia 1996 r. dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług m.in.

Proponowane zmiany w zakresie rozporządzenia z dnia 13 grudnia 2016 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz rozporządzenie (WE) nr 987/2009 dotyczące wykonywania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 (COM(2016) 815 final)

14:30-15:30

Zatrudnianie cudzoziemców -  podstawowe regulacje prawne

 

Przyjazd i pobyt cudzoziemców w Polsce

- obywatele Unii Europejskiej

- obywatele państw trzecich – dokumenty legalizujące pobyt

  (wiza, stampila, zezwolenie na pobyt)

Podejmowanie pracy przez cudzoziemców

- cudzoziemcy zwolnieni z obowiązku posiadania zezwoleń

   na pracę

- tryb uproszczony legalizacji pracy cudzoziemców  - „procedura oświadczeniowa”

- zezwolenie na pracę

- zezwolenie na pobyt i pracę

- zezwolenie na pracę sezonową

- zezwolenie na pobyt czasowy ze względu na pracę sezonową 

 

Zapisy trwają do 6 lutego

Formularz zgłoszeniowy znajdziesz tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

SP_READ_MORE

logo cptt 2

 

Submit to FacebookSubmit to Twitter